webshop kategóriák

California Fitness termékcsalád

Diétás program életmódváltóknak, sportolóknak

Antioxidánsok

Vitaminok,multivitaminok

Ásványi anyagok

Elit, Különleges Termékek

Gyógynövényalapú készítmények

Tenger gyümölcsei

Kilófaló termékek

Csak nőknek,csak férfiaknak

Szépségért

Emésztést segítő termékek

Immunrendszert támogató készítmények

Izületvédők

Érvédő komplex

Húgyutak komplex védelmére

A természetes izomnövekedésért

Koleszterincsökkentő

Sportolóknak ajánljuk

Májvédő készítmény

Kozmetikai termékek

Öko tisztítószerek

Aquarion víztisztító és ionizáló berendezés + tartozékai

Mágneses vízkőmentesítő

Biorezonanciás készülék otthonra

Elektroszmog-védelem

Ajándék ötletek

Energetizálók

Üzleti termék azoknak akik többre vágynak

Egészségmegőrzés cikkek

Újdonságok

Omega3 szoftgél kapszula

Omega3 szoftgél kapszula Ár: 9 295 FtEgységár: 93 Ft /db
Új

Természetes, cukormentes …

Természetes, cukormentes gumi multivitamin gyerekeknek Ár: 9 295 FtEgységár: 93 Ft /db
Új

BioHarmonex biorezonancia …

BioHarmonex biorezonancia készülék otthonra Ár: 234 065 FtEgységár: 234 065 Ft /db
Új

Kiemelt termékek

Organic Noni …

Organic Noni  biominősítésű sejtszinten ható tápanyag Ár: 18 300 FtEgységár: 18 300 Ft /ml

Aquarion vízionizáló és …

Aquarion vízionizáló és víztisztító készülék Ár: 611 800 FtEgységár: 611 800 Ft /db

Magnézium, kalcium, hatása, hiánya, csontritkulás

2018.03.12.

Magnézium, kalcium, hatása, hiánya, csontritkulás

Magnézium, kalcium tudjuk, jó ha szedjük. Itt a csontritkulás azt halljuk jó megelőzni. Na de milyen tünetekkel jár a kalciumhiány és a magnéziumhiány.

Magnézium, kalcium tudjuk jó ha pótoljuk. De miért is? Ott a csontritkulás ezt halljuk, De nézzzük csak mi mindenre van hatással a kalcium és a magnézium.

Észrevetted, hogy a környezetedben szinte mindenki általános fáradtságról panaszkodik?

Gondoltad volna, hogy a magnéziumhiány az izomgörcsökön és a szívritmuszavaron túl magas vérnyomást és koncentrációs problémákat is okozhat? Miért is?

A magnézium részt vesz az idegrendszer és az izmok működésében, a fogak és a csontok felépítésében; másrészt viszont stressz vagy intenzív fizikai munka hatására igen gyorsan ürül, így megfelelő pótlás nélkül elég hamar hiányállapot léphet fel.

A ma embere túlhajszolt, ezért folyamatosan magnéziumhiányban szenved, a stresszterhelés is jóval nagyobb a néhány tíz évvel ezelőttihez képest. Ehhez még hozzájárul, hogy a szupermarket feldolgozott élelmiszereiben igen kevés magnézium van… Ezért ne csodálkozzunk azon, hogy a szervezet igénye nagyobb lett, miközben lényegesen kevesebbhez jut hozzá… 

A magnézium pozitív hatásai

  • A magnézium elengedhetetlen az egészséges szívműködéshez, csökkentheti a szívroham kockázatát, normalizálhatja a keringést. Csökkentheti, illetve normális értékre állíthatja be a koleszterinszintet. Közreműködik az immunrendszer működésében, lassíthatja az öregedést.
  • A magnézium kiváló savkötő, ezért segíthet gyomorsósav- túltengésben. Ilyenkor étkezés előtt kell bevenni.
  • A magnézium hozzájárul a fogak egészségének megőrzéséhez, csökkentheti a kalcium tartalmú vesekövek, valamint az epekövek kialakulásának kockázatát. Segíthet gyomorrontás esetén. Természetes nyugtatószer (kalciummal együtt bevéve), mérsékli a depressziót, tompítja a stressz káros hatásait.
  • A magnézium hatással van a vérrögök képződésére, az energiatermelésre, az izom-összehúzódásra és az idegi jelek átadására.
  • A magnézium segítheti a szívműködést.
  • A magnézium csökkentheti a vérnyomást és javíthatja a keringést.
  • A magnézium lazító és nyugtató hatásának köszönhetően pozítív hatása lehet a depresszióra és a szorongásra.
  • A magnézium megakadályozhatja kalcium túlzott lerakódását.
  • A magnézium javíthatja a szellemi teljesítőképességet.

A magnéziumhiány pedig mind rövid, mind pedig hosszú távon számos tünettel jár.

Rövidtávon álmatlanságot, szívritmuszavart, fáradtságot, izomgörcsöket, a kognitív és a koordinációs képességek zavarát, gyengeséget, hányingert, hányást, hasmenést, idegességet, remegést, alacsony kálium- és kalciumszintet, magas vérnyomást, valamint agyi és koszorúérgörcsöt okozhat.


magnézium, kalcium, csontritkulás

  1. A magnézium csökkentheti a vérnyomást! Öregesen hangzik? Pedig a fiatal, 30-as korosztály számára is izgalmas hír, hiszen a fokozott stressz, egészségtelen életmód, elhízás miatt már őket is érintheti a probléma. A magas vérnyomást is néma betegségnek tekinthetjük, hisz amíg csak pár Hgmm-nyit emelkedik az átlag vérnyomásunk, észre se vesszük, de szépen lassan kúszhat fel az évek során, akár csak a kilók, rombolva közben a szívet és az ereket. Az Amerikai Szív Egyesület (American Heart Association) folyóiratában nyáron megjelent elemzés szerint már napi 30 mg magnézium is képes csökkenteni a vérnyomást, a hatás nagyobb, ha magnéziumhiányosokról van szó.
  2. Magnéziumhiány. Azt hihetnénk, hogy nem egy jellemző probléma, de egy angol felmérés szerint a 19-64 éves felnőttek körében nemtől függően 50-74%-os is lehet az ajánlottnál alacsonyabb magnéziumbevitel. Mi lehet az oka? Helytelen táplálkozás, divatdiéták, rosszul összeállított étrend, fokozott stressz vagy fizikai igénybevétel.
  3. Nem bírja a tempót? 2-3 kávé kell még délelőtt, hogy szellemileg is felébredjen? Lehet, hogy valamelyik vitamin és/vagy ásványi anyag hiánya áll a háttérben? A magnézium és B-vitaminok hiánya ronthatja a szellemi teljesítőképességet, koncentrálóképességet, ronthatja a hangulatot, hiszen nélkülözhetetlenek az idegrendszer megfelelő működéséhez.
  4. Cukorbetegség. Egy összegző elemzés szerint a magnéziumpótlás csökkentette az éhgyomri vércukorszintet cukorbetegeknél, magas diabétesz-kockázatú alanyoknál pedig a 2 órás cukortolerancia teszten mért eredményeket illetve az HOMA-IR indexet is javította.
  5. A magnézium több enzim működéséhez is szükséges. Egy összesítő tanulmány szerint elhízásban csökken a vér magnéziumszintje. Érdemes a túlsúllyal élőknek a magnéziumpótlásra is gondolni, hogy csökkentsék az elhízásból fakadó szövődmények kockázatát!

Jó magnéziumforrásnak számítanak többek között a sóska, spenót, olajos magvak, szója. Ha úgy gondolja, hogy ezekből keveset fogyaszt, fordítson nagyobb figyelmet a magnézium bevitelre, hiszen alapvető fontosságú egészségünk megőrzéséhez!

A nők élete során az egyik legnagyobb kockázatú betegség a csontritkulás, ami hosszú idő alatt, észrevétlenül alakul ki öröklött és életmódbeli tényezőknek köszönhetően.

A tünetek, mint például a derék- és hátfájás, a könnyen törő csontok általában a menopauza után jelentkeznek. Bár sokaknak a klimax ideje távolinak tűnik, de az igazság az, hogy a legtöbbet éppen azt megelőzően tudjuk megtenni csontjainkért. 

A nemünkön vagy a családunk génjein nem tudunk változtatni, azonban a rizikófaktorok csökkentésével elkerülhető, lassítható vagy jobban kezelhető az osteoporosis. Pontokba szedtük, hogy mivel segíthetsz megőrizni az egészségedet, emellett gyors és egyszerű rizikó-kalkulátorunkkal ellenőrizheted, hogy a rizikócsoportba tartozol-e.

Ismerd meg kapszulába zárva kattints ide

kalcium magnézium csontritkulás

kalcium az egyik leggyakoribb ásványi anyag a szervezetünkben, a teljes testtömeg kb. 1,5%-át teszi ki. Az összes kalcium 99%-a gyakorlatilag a csontokban és a fogakban található, míg a maradék 1% a különböző szövetekben és a vérben van jelen. 

  • A kalcium gyermekkorban a csontfejlődésben okozhat károkat, felnőttkorban csontritkulás, könnyen bekövetkező csonttörés, izomgörcsök, izomfájdalmak jelentkezhetnek. A kalcium hiányára az idegrendszer zavartsággal, koncentrációgyengüléssel, de akár depresszióval is reagálhat.
  • A kalciumhiány vasfelszívódási zavart is okozhat.
  • Talán nem lepődsz meg, amikor a kalciumbevitelt első helyen látod ezen a listán. A táplálkozástudományi szakemberek által összeállított ajánlás szerint napi fél liter tej vagy tejtermék, illetve ennek megfelelő (azaz 10-20 dkg) sajt, túró fedezi a napi ajánlott kalciumbevitelt. Ezen kívül a megfelelő D-vitamin-bevitelre is gondolni kell, hiszen az nélkülözhetetlen a kalcium felszívódásához. Ügyelni kell még a magnézium- és K-vitamin-bevitelre is. K-vitaminban gazdag ételek a rendkívül népszerű zöld leveles zöldségek, a káposzta, a spenót és a brokkoli. Ám ha a szívünkre tesszük a kezünket, be kell ismernünk, hogy ezek nem szerepelnek mindennap megfelelő mennyiségben az étrendünkben. Ilyenkor célszerű észben tartani, hogy vannak olyan étrend-kiegészítők, amikben az említett ásványi anyagok és vitaminok egyszerre megtalálhatóak.
  • Mozogj, sportolj az egészségi állapotodnak megfelelően. Ha csak napi 20 percet sétálsz, már olyan fokú terhelésnek tetted ki izmaidat és csontjaidat, ami a kalcium beépülését fokozza a csontokba, ugyanakkor erősíti az izmokat is.
  • Kerüld a dohányzást és a túlzott koffeinfogyasztást, ezek nem barátai a csontoknak (sem).
  • Ne fogyókúrázz orvosi vagy dietetikusi felügyelet nélkül. Az egyik leggyakoribb probléma a gyors fogyókúrákkal, hogy a fontos tápanyagokból idéznek elő hiányt, amit lehet ugyan pótolni, de a hiányállapotok hosszú távú hatásait ellensúlyozni már szinte művészet.
  • Tájékozódj a szülés és szoptatás alatti és utáni kalciumbevitel szükséges mértékéről. A gyermekvállalás időszakában megnő a kalciumfelszívódás, hogy a baba csontjai épülhessenek, de az anya szervezete akkor is fedezni fogja a gyermek szükségleteit, ha ő maga nem fogyaszt eleget a szükséges anyagokból – méghozzá a saját raktáraiból, ez esetben a csontokból. Nemcsak a baba egészsége fontos, hanem az anyáké is!
  • Legyél éber! Néhány gyógyszer rontja a kalciumfelszívódást, fokozza a kalcium- vagy D-vitamin-igényt, vagy éppen megköveteli a K-vitamin-bevitel csökkentését. Beszéld meg kezelőorvosoddal, hogy ezeknek milyen rövid és hosszú távú hatásai lehetnek a csontjaid szempontjából, és miként tudná ezeket ellensúlyozni.
A fentiek
kizárólag a megnevezett személy(ek) tapasztalatát, véleményét tükrözik. Ön ettől eltérő tapasztalatokat is szerezhet. 

Forrás:
Effects of Magnesium Supplementation on Blood Pressure A Meta-Analysis of Randomized Double-Blind Placebo-Controlled Trials- Xi Zhang et al. Hypertensionaha.116.07664
The National Diet and Nutrition Survey: Adults Aged 19 to 64 Years - Food Standards Agency, Vol 3. London: The Stationery Office; 2003.
Effect of magnesium supplementation on glucose metabolism in people with or at risk of diabetes: a systematic review and meta-analysis of double-blind randomized controlled trials - Veronese N. et al., Eur J Clin Nutr. 2016 Aug 17.
Role of Magnesium in Oxidative Stress in Individuals with Obesity - Morais JB et al., Biol Trace Elem Res. 2016 Jul 22. https://hungary.calivita.com/a-csontritkulas-kialakulasanak-kockazata
vissza

Hozzászólások