webshop kategóriák

California Fitness termékcsalád

Diétás program életmódváltóknak, sportolóknak

Antioxidánsok

Vitaminok,multivitaminok

Ásványi anyagok

Elit, Különleges Termékek

Gyógynövényalapú készítmények

Tenger gyümölcsei

Kilófaló termékek

Csak nőknek,csak férfiaknak

Szépségért

Emésztést segítő termékek

Immunrendszert támogató készítmények

Izületvédők

Érvédő komplex

Húgyutak komplex védelmére

A természetes izomnövekedésért

Koleszterincsökkentő

Sportolóknak ajánljuk

Májvédő készítmény

Kozmetikai termékek

Öko tisztítószerek

Aquarion víztisztító és ionizáló berendezés + tartozékai

Mágneses vízkőmentesítő

Biorezonanciás készülék otthonra

Elektroszmog-védelem

Ajándék ötletek

Energetizálók

Üzleti termék azoknak akik többre vágynak

Egészségmegőrzés cikkek

Újdonságok

Elektroszmog harmonizáló …

Elektroszmog harmonizáló otthoni csomag Ár: 59 850 FtEgységár: 59 850 Ft /db
Új

Elektroszmog hatását …

Elektroszmog hatását kivédő öntapadós fólia Ár: 5 985 FtEgységár: 5 985 Ft /db
Új

California Fitness B komplex

California Fitness B komplex Ár: 2 250 Ft
Új

Kiemelt termékek

Low Deuterium Oxy Crystal …

Low Deuterium Oxy Crystal  koncentrált oxigén csepp csökkentett deuterium tartalmú oldatban Ár: 17 275 FtEgységár: 17 275 Ft /db

Oregánó Oil kiváló …

Oregánó Oil  kiváló ellenfél a kórokozók ellen. Ár: 7 515 FtEgységár: 7 515 Ft /db

Szénanátha, allergia, orrfolyás mit tehetnék természetesen? Hamarosan zöldell a parlagfű

2018.03.13.

Szénanátha, allergia, orrfolyás mit tehetnék természetesen? Hamarosan zöldell a parlagfű

Ha nyár akkor allergiaszezon. A szénanátha, nem igazán jó nyaralópartner. A parlagfű inkább ellenség mint barát számukra. Jól tudják ezt azok, akik évről évre végig tüsszögik, vakarózzák, fulladják, a pollenek támadását vagy éppen az antihisztaminoktól bágyadtan próbálják a mindennapi teendőiket ellátni. Nekik próbálunk segítséget nyújtani.

Nyár szénanátha nélkül! A parlagfű is már a barátom

A nyár sokak számára egyet jelent a kínzó szemviszketéssel, a szűnni nem akaró tüsszentések sorozatával és a folyamatos orrfújással. A szénanátha akár minden negyedik embert érintheti, ráadásul az évek során bármikor megjelenhet, így az sem nyugodhat meg, aki eddig nem szenvedett tőle. És nem csak a parlagfű a hibás.

Habár nevezhetjük ártalmatlan állapotnak is, az allergia pokollá tudja tenni a mindennapokat, a tüneteket enyhítő antihisztamintól pedig az érzékenyebbek át tudnák aludni az egész nyarat. Virágzik minden fű fa virág, a parlagfű. Az allergiagyógyszerek említett mellékhatásai miatt egyre többen próbálnak olyan természetes megoldást keresni, ami kíméletesebben tudja kordában tartani a szénanátha ill egy pollenallergia tüneteit.

Sokan esküsznek a nagy dózisú C-vitaminra. Erre magyarázatot adhat egy korábbi vizsgálat eredménye, mely szerint az alacsony C-vitamin-szint magasabb hisztaminszinttel jár együtt. Ezt három napig tartó nagy dózisú (1000 mg) C-vitamin-pótlással igazolták is: a résztvevők hisztaminszintje csökkent a C-vitamin-pótlás hatására.

De még a várandósság alatti jó C-vitamin-ellátottság is fontos, hiszen egy tanulmány szerint csökkentheti a szénanátha álltal kiváltott tüneteket ill a gyermek allergiás, asztmás megbetegedésének kockázatát.

Mivel korábbi vizsgálatok arra utaltak, hogy a spirulina alga alkalmazása segíthet enyhíteni a szénanátha tüneteit, török kutatók egy vizsgálatban ellenőrizték ezt. A résztvevőket két csoportra osztották: az egyik csoport napi 2000 mg spirulinát fogyasztott júniustól februárig, a másik csoport pedig hatóanyag nélküli placebotablettát. A féléves spirulinaszedés hatására az aktív csoportban kevesebb orrfolyást, orrdugulást, tüsszögést és viszketést rögzítettek a 21 hetes kezelés eredményeképpen.

Szintén pozitív hatásról számoltak be a Noni fogyasztók. Az allergiaszezon előtt egy üveg Organic Noni fogyasztása enyhítheti a tüneteket. Mérsékelten jelentkezhetnek az allergiás és a szénanátha álltal kiváltott tüneteket, magas flavonoidtartalma miatt gátolja az allergiás reakciót kiváltó hisztamin felszabadulását, és csökkenti az ödémaképződést a nyálkahártyákon (orrdugulás, fulladás) a szénanátha kedvezőbb lefutást mutathat.

Tegyél Te is egy próbát a természetes kiegészítőkkel, és élvezd a nyarat kellemetlen tünetek és álmosság nélkül! Élvezd a természet nyújtott örömöket kinn a szabadban. Ne zavarjon fű, fa, parlagfű.

Természetes tippek allergia ellen


Az allergia mára népbetegséggé vált, és rohamosan terjed. Ugyan a 19. században még csak elvétve fordult elő, és a 20. században is csupán a világ lakosságának 1%-át érintette, ma már 35%-a szenved a betegség kellemetlen tüneteitől. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) előrejelzései szerint ez az arány 2050-re elérheti az 50%-ot is.

Bár az allergiára való hajlam örökölhető, ráadásul a környezeti ártalmak is egyre nagyobb mértékben vannak jelen, mégsem törvényszerű, hogy kialakuljon a betegség. Meghatározó ugyanis, hogy mennyire erős az immunrendszerünk, és hogy szükség esetén megteszünk-e mindent azért, hogy javítsunk állapotán.

Amíg jól vagyunk, általában eszünkbe sem jut, hogy ez egyik pillanatról a másikra megváltozhat. Nem teszünk semmit, csak akkor kezdünk odafigyelni életmódunkra, amikor már megjelent a betegség. Az allergia esetében azonban a megelőzés akkor hatásos, ha minél korábban, a tünetek megjelenése előtt kezdjük el, amikor a szervezet még nem gyengült le jelentősen.

Akkor sincs veszve semmi, ha már megjelentek az első jelek, hiszen az allergia immunrendszerünk megerősítésével, megfelelő étrenddel és életmóddal megelőzhető, sőt kezelhető is.

Mivel az immunitás nagy része a vékony- és vastagbélhez kapcsolódik, a megfelelő étrend kialakítása döntő fontosságú az allergia megelőzése szempontjából. Sok, allergiától már szenvedő embernél segített az étrendváltás. Már néhány apró lépés is hasznos lehet: fogyassz minél több friss zöldséget és gyümölcsöt, valamint probiotikumot is tartalmazó tejterméket. Az étrended összeállításánál vedd figyelembe a pollenek és az élelmiszerek közötti keresztreakciót is. Bizonyos ételek fogyasztása utánozhatja a pollenekre adott allergiás reakciót, így például a görögdinnye és az uborka fogyasztására a parlagfű-allergiásoknak kell figyelnie, míg a nyírfa pollenjére érzékenyeknek a nyári gyümölcsök jó részére.

Itt a parlagfű és az allergiaszezon!

Korábban több hatóanyag kapcsán megemlítettük, hogy igen biztató allergiaellenes hatásaikról számoltak be a kutatók. Most csokorba szedtük ezeket a természetes megoldásokat, de ettől nem fogsz tüsszögni, azt garantáljuk!

C-vitamin annyira sokoldalú és olyan jelentős szerepe van az immunrendszerünkben, hogy szinte már természetes, hogy az allergiaszezonban is nagy segítségünkre lehet.

Több vizsgálat is alátámasztja, hogy a szervezet hisztaminszintje és a C-vitamin-bevitel között összefüggés van. A hisztamin az a közvetítő anyag, melynek hatására a hajszálerek kitágulnak, a bőr kipirul, a tüdő megfeszül és az asztmások befulladnak. Több száz főn végzett tanulmány is leírta, hogy fordított arányt találtak a hisztamin és C-vitamin szintje között, tehát minél magasabb volt a C-vitamin-bevitel, annál alacsonyabb volt az allergiás reakciók kialakulásáért felelős hisztamin szintje.

Ugyanez a tanulmány vizsgálta, hogy azok, akiknél magasabb hisztaminszintet találtak, hogyan reagáltak pár napos 1000 mg-os C-vitamin-kúrára. Az eredmény reményt keltő az allergiásoknak, a nagy dózisú C-vitamin hatására ugyanis jelentősen csökkent az allergizáló anyag szintje a vérben, azaz az allergiás reakciók kialakulásának az esélye is csökkent!

Asztmásoknak külön jó hír, hogy egy nagyobb kutatás igazolta: az alacsony C-vitamin-bevitel összefügg az asztmás rohamokkal. Vagyis magasabb C-vitamin-szinttel csökkenthető a rohamok száma!

D-vitamin újrafelfedezésével és mélyreható vizsgálataival az is bebizonyosodott, hogy az allergia kialakulásában is szerepet játszhat a hiánya. Egy friss tanulmány szerint a D-vitamin hiánya növeli a pollenek miatt kialakuló allergiás reakciók esélyét, azaz az asztmatikus tünetek kialakulását. Megfelelő D-vitamin-ellátottsággal tehát sokat segíthetünk magunkon nyáron is. Ne felejtsd el, hogy a korábbi feltevésekkel ellentétben a nyári hónapokban is nagy arányban fordul elő D-vitamin-hiány, így pótlását a nem-allergiásoknak sem szabad elfelejteni!

Az allergiában szenvedők már bizonyosan tudják, hogy kalciummal megelőzhetik vagy enyhíthetik a nyálkahártyák duzzanatát (orrfolyás, tüsszögés, szemviszketés) vagy a bőr kipirosodását. Ennek oka, hogy a kalcium képes a hajszálerek áteresztőképességét csökkenteni, így a környező szövetek duzzanata kisebb mértékű lesz. Enyhülhetnek a szénanátha tünetei is.

Az allergia, szénanátha egyre több ember életét keseríti meg, egyes elméletek ennek okát az egyre nagyobb mértékű környezetszennyezésben látják, illetve abban, hogy már magzati korunktól kezdve egyre több vegyi anyaggal és allergénnel érintkezünk. Az allergének elleni küzdelmet megfelelően támogatott immunrendszerrel is segíthetjük, továbbá természetes hatóanyagokkal, vitaminokkal is, ám a gyógyszerek bágyasztó mellékhatása nélkül! Kérd ki orvosod véleményét. Gyógyszereidet önkényesen ne hagyd el.

Forrás: Histamine and Ascorbic Acid in Human Blood - C. Alan,  B. Clemetson; J. Nutr. 110: 662-668, 1980.
Dietary antioxidants and asthma in adults
Vitamin D treatment modulates organic dust-induced cellular and airway inflammatory consequences - Golden GA, et al, J Biochem Mol Toxicol. 2013 Jan;27(1):77-86.
D-vitamin-ellátottság felmérése Vas megye egészséges véradói körében – Virágh et al, Orvosi Hetilap 153. évf. vol 41. 1629-1637
                                                                                                                             

The effects of spirulina on allergic rhinitis – Cingi et al., Eur Arch Otorhinolaryngol (2008) 265:1219–1223
Histamine and Ascorbic Acid in Human Blood - C. Alan, B. Clemetson, J Nutr. 1980 Apr;1 Associations between Maternal Antioxidant Intakes in Pregnancy and Infant Allergic Outcomes – C.E. West, J. Dunstan; Nutrients.  2012 November; 4(11): 1747–1758.                                      Antioxidant Intake in Pregnancy in Relation to Wheeze and Eczema in the First Two Years of Life – S. Martindale, G. McNeill; Am J Respir Crit Care Med. 2005 Jan 15;171(2):121-8. 
A fentiek
kizárólag a megnevezett személy(ek) tapasztalatát, véleményét tükrözik. Ön ettől eltérő tapasztalatokat is szerezhet.
vissza

Hozzászólások